Indholdsfortegnelse

Handelsbetingelser ved køb af varer på likehome.dk

§1 Generelle oplysninger

Likehome ApS
CVR-nr. 38076183
Lundeborgvej 2
9220 Aalborg Øst
E-mail: kundeservice@likehome.dk
Tlf.: +45 71747134

§2 Bestillinger fra likehome.dk

På likehome.dk kan der foretages elektroniske varebestillinger. Kort tid efter en bestilling vil der blive tilsendt en købsbekræftelse til den anførte mailadresse. Likehome ApS forbeholder sig retten til at lagre denne købsbekræftelse; indeholdende personoplysninger i henhold til dansk lovgivning (5 år grundet krav fra bogføringslovgivningen).

§3 Priser

Den angivne pris, vil altid være inklusiv moms.

§4 Betaling

På www.likehome kan der foretages køb ved at anvende følgende betalingsmuligheder (Kort, Mobilbetaling, Bankoverførsel, EAN-faktura og Delbetaling):

§4.1 Kortbetaling

Ved køb på likehome, er alle kortbetalinger gebyrfrit. Følgende kort kan anvendes:

  • Visa/Dankort (0% gebyr)
  • Visa/Electron (0% gebyr)
  • MasterCard (0% gebyr)
  • Maestro (0% gebyr)

Kortbetalingen sker via Reepay, som omfatter sikker kryptering af kortdata.

Ordren vil blive behandlet så snart at Likehome ApS modtager en bekræftelse på betalingen. Det betalende beløb vil først blive hævet, når varen afsendes. Bemærk at pengene vil blive reserveret af din bank indtil vi afsender varerne, og hæver pengene.

§4.2 Betaling til mobiltelefonen

Ved køb på likehome.dk er det muligt at betale med mobiltelefonen gebyrfrit.

  • MobilePay (0% gebyr)
  • Apple Pay (0% gebyr)
  • Google Pay (0% gebyr)

§4.3 Betaling via Bankoverførsel

Navn: Sparekassen Danmark A/S
Konto: 9070 2074507320
Bankens CVR: 64806815
IBAN: DK4374612074507320
SWIFT: VRAADK21

Husk at påføre dit ordrenummer i overførslen.

Bemærk at du ved bankoverførsel ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.

Hvis ordrebeløbet ikke er synligt på Likehome ApS’s konto efter 14 dage fra købsdato forbeholder Likehome ApS sig retten til at annullere ordren. Er dette tilfældet vil kunden blive kontaktet telefonisk eller elektronisk.

§4.4 Betaling via EAN-Faktura

Denne betalingsmetode godkendes kun til offentlige institutioner. Betalingsmetoden accepteres kun hvis du oplyser et gyldigt EAN-nummer, og at vi kan validerer de oplysningerne du har angivet. Det kræver også at du oplyser et korrekt CVR-nummer, og at du anvender din virksomheds mailadresse. Bemærk at betaling med EAN-faktura kan forsinke din ordre med et par arbejdsdage, grundet at vi skal godkende ordrene manuelt.

§4.5 Reservation af beløb

Betaler du med internationalt kort (Visa, MasterCard, Maestro eller MobilePay), så bliver beløbet reserveret med det samme af vores betalingsindløser. Det er almindelig praksis. Det skal understreges, at dette ikke er ensbetydende med at vi har hævet pengene. Pengene reserveres på din konto indtil:
1) Vi afsender din ordre (ordren gennemføres og du får tilsendt en mail) 
2) Betalingsindløseren frigiver reservationen efter efter 14 dage
3) Din ordre annulleres

§4.6 Afbetaling / Finansieringsmuligheder

Anyday
Med en Anyday delbetaling er det muligt at dele betalingen op i flere dele. Lånet er gebyr- og rentefrit. Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.

Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk. Mere om Anyday lånevilkår kan læses her

Sparxpres
Det er muligt at dele betalingen op med et Sparxpres lån. Lånet kræver positiv kreditvurdering – denne vurdering sker 100% uafhængigt af likehome.dk og informationernes der skrives i låneformularen kommer aldrig i Likehome’s besiddelse. Mere om Sparxpres lånevilkår kan læses her.

ViaBill
Det er hos likehome muligt, at benytte sig af ViaBill som er en afbetalingsmetode. Når du har valgt de varer du vil købe og går til kassen, vælger du blot ViaBill som betalingsmetode. Du udfylder deres formular og efter 2 min. er du godkendt. Find ViaBill’s lånebetingelserne på ViaBill.dk

§5 Levering

Ved levering til alle ikke-brofaste destinationer, eks. Bornholm, Fanø m.v. skal du kontakte kundeservice, som vil give dig en pris på fragten.

Likehome.dk forbeholder sig retten til at annullerer en ordre, hvis der ikke – før bestilling – er indgået en skriftlig aftale på fragten.

På likehome.dk er det muligt at få fragtet dine varer med PostNord. Ved større forsendelser anvendes forskellige fragtfirmaer.

Sådan sender vi dine varer:

  • Mindre pakker sendes med pakkepost (PostNord) – med mulighed for at tilkøbe omdeling
  • Overskrider varen de maksimale mål for pakkepost, vil varen(e) sendes med fragtfirma istedet, da de typisk skal sendes på en palle
  • Palle- & Stykgodsforsendelse (Ved palleforsendelse leveres dine varer til dørtrin i gadeplan.)
    • Levering til kantsten: 299,- DKK
  • Pakkepriser:
    • PostNord Udleveringsted: 45,- DKK
    • PostNord Privat: 69,- DKK
    • PostNord Erhverv: 59,- DKK

Så snart din ordre er behandlet, pakket og overdraget til fragtfirmaet, vil kunden blive notificeret elektronisk.

§5.1 Flexlevering

Såfremt du vælger flexlevering, hvor varene må stilles uden kvittering, overgår ansvaret til dig. 

§5.2 Leveringstid

Afhængig af din valgte forsendelsesadresse, ordrens størrelse og produkter, samt hvilket fragtfirma der vælges på betalingssiden, kan leveringstiden varierer. Likehome ApS bestræber sig på at behandle alle ordre samme eller næstkommende dag.

På alle varer, vil en forventet leveringstid være angivet. Denne leveringstid kan variere, afhængig af om det købte antal er disponibel på Likehomes lager, eller om der skal bestilles varer hjem fra en leverandør. Kombineres varer med korte og lange leveringstider, afsendes ordren samlet, og du kan derfor forvente at varerne ankommer indenfor den højeste anførte leveringstid.

Bemærk at såfremt de bestilte varer ikke er på lager (antallet overskrider lagerbeholdningen), eller skal bestilles hjem, kan leveringstiden blive forlænget.

Ønsker kunden at opdele forsendelsen, hvorved lagervarerne sendes først, og de manglende varer tilsendes senere, er dette også en mulighed som Likehome ApS tilbyder mod en merbetaling. Ønsker kunden at annullerer hele ordren grundet mangelvarer vil det betalende beløb ikke blive hævet, og købet vil blive ophævet.

§5.3 Beskadiget pakke

Kontrollér altid emballagen for skader inden du skriver under på modtagelsen.

Modtager du en beskadiget pakke, opfordres du til, inden for 7 hverdage, at indsende skadeanmeldelsen, ved at udfylde en online RMA-formular: https://likehome.dk/kunde-og-informationscenter/opret-en-rma-sag/. Likehome ApS er i henhold til dansk lovgivning ansvarlig for varens stand indtil ordren er leveret på kundens adresse – eller er blevet overdraget til kunden. Vi vil som udgangspunkt sende nogle nye varer til dig, eller forsøge at reparerer de beskadigede varer, vedmindre andet er aftalt.

Fragtomkostningerne forbundet med returnering af de beskadigede varer vil blive krediteret kunden, så snart de modtages og kontrolleres af Likehome ApS.

Likehome vil påbegynde sagen indenfor 48 timer. Ofte skal leverandøren eller fragtselskabet inddrages for at finde en passende løsning, og i disse situationer skal der forventes ekstra behandlingstid.

Som udgangspunkt vil Likehome have ret til at ombytte eller reparere mangelfulde varer – ønsker du ikke det, er du velkommen til at fortryde købet efter reglerne om fortrydelse.

§6 Fortrydelsesret

Likehome ApS tilbyder 365. dages returret til forbrugere. Fortrydelsesretten løber fra den dag kunden modtager varerne og til den dag hvor varen sendes eller afleveres retur.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@likehome.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

§6.1 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

§6.2 Returforsendelse

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Benyttes fortrydelsesrettet, grundet fortrudt køb, i den gældende fortrydelsesperiode, er kunden selv forpligtet til at betale de forbundne forsendelsesomkostningerne – såsom returfragten. Kunden opfordres til at kontakte likehome på telefon: 71 74 71 34 eller elektronisk, såfremt fortrydelsesretten ønskes benyttet. Hvis returportalen anvendes, er det ikke nødvendigt at give kundeservice besked. 

Kunden er selv ansvarlig for en forsvarlig levering og indpakning under returforsendelsen. Pakken bør indeholde en seddel på fortrydelsesårsagen – denne findes via returportalen.

Likehome vil efter returmodtagelsen undersøge varens stand. Tilskønnes det at varen ikke har været taget i brug, ej heller, taget skade i returfragten, krediteres kunden med det fulde beløb svarende til prisen som kunden blev faktureret. 

Returneres varen i en forringet o.l. beskadiget forbeholder Likehome sig retten til at nedskrive returneringsbeløbet helt eller delvist. Denne værdi fastsættes som et skøn af varens handelsmæssige værdi, og vurderes af Likehome. Kunden vil blive kontaktet telefonisk eller elektronisk herom.

§6.3 Varens stand, når du sender den retur (de første 14 dage)

Hvis varen har mistet værdi, fordi du har brugt den på en anden måde end nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet refunderet. Det beløb, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi. I nogle tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne refunderet.

§6.4 Ved fortrydelse efter de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret

Vores guidelines ift. returret er: du må gerne prøve varen, så længe at det ikke medfører en forringelse af varens værdi. Varen skal kunne sælges som ny. Likehome tager en grundig vurdering af den returnerende vare, og anslås det, at varen er blevet forringet af sin original stand, bruger vi nedenstående forholdsregler til at vurdere din returpris.

Der er visse krav som skal være opfyldt, før at vi kan acceptere din returnering, disse er som følgende:

  • For at få det fulde beløb retur, skal returvaren være 100% salgsbar; varen må derfor ikke være taget i brug, være påført skader, have nedsættelse af funktionalitet, eller anden vareforringelse, som besværliggøre et nyt salg. Dette kan i visse tilfælde medføre en 100% værdiforringelse af den returnerede vare. Nedenfor har vi udspecificeret hvilke forbehold der indgår i vores prissætningsvurdering:
    • Varen skal være intakt og i ubrugt stand. Derudover skal varen sendes i en ubeskadiget originalemballage for at få det fulde beløb retur
    • Hvis der er brugsskader, overfladeridser eller andre skader nedsætter dette varens værdi

§6.5 Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Hvis du har sendt hele din ordre retur, vil kunden modtage det fulde beløberetur inkl. fragtomkostningerne som blev betalt ved ordreangivelse. Hvis din retursag består kun af enkelte varer (såkaldt “delvis returnering”), vil tilbagebetalingsbeløbet ikke inkludere fragtomkostningerne, men kun udgøre de varer der er returneret.

Pengene udbetales indenfor 7 hverdage, fra den dag vi modtager varerne på vores lager, og tilbagebetales på det kort som blev anvendt på bestillingstidspunktet, vedmindre andet er aftalt.

Ved fortrydelser efter de 14 dage.

Når vi har modtaget dine returvarer, kontrollere vi varens stand jf. “visse forbehold”. Denne vurdering tager maks 3 hverdage.

Hvordan returnerer jeg?

Som kunde kan du returnerer varer ved at indleverer dem personligt på vores lager, eller du kan returnerer varerne ved at købe fragten privat. Det er også muligt at benytte Likehome fragtaftale til dette – vilkår for returnering er opdelt i hhv. pakke- og pallefragt, som beskrevet nedenfor.

Returnering af pakker
Hvis varen(ene) udgør en samlet størrelse, som måler under 60x60x120 cm. samt maks. 20 kg. anbefaler vi som udgangspunkt altid at varen(e) returneres med PostNord. Udgøre den samlede returfragt, en størrelse der overskrider disse mål, skal der som udgangspunkt bestilles en fragtmand.

Til returnering af pakker kan du benytte vores returportal: https://return.shipmondo.com/likehome.

Udgifterne til returnering af varer som sendes med PostNord forventes højst at koste: 120 kr. (se priserne på returportalen)

Returpakker der sendes med PostNord, kan indleveres i din lokale PostNord-udleveringssted. Send pakken med erhvervsomdeling til adressen, som du kan se nedenfor.

Bemærk at benyttes vores fragtaftale, dækker Likehomes fragtforsikring ikke, såfremt at varen bliver ødelagt i returfragten – pak derfor varerne rigtig godt ind.

Returnering af paller/stykgods
Er varerne blevet leveret med fragtmand, skal de som udgangspunkt også returneres sådan.

Udgifterne til returnering af pallevarer forventes at koste mellem 300-1000 kr. – prisen afhænger af antal paller og vægt. Benyttes vores fragtaftale til returnering, modregner vi de eksakte fragtomkostninger i returbeløbet – hvilket betyder, at der ene og alene modregnes fragtomkostningerne som Likehomes fragtdistributør opkræver, vil blive opkrævet. Likehome pålægger ikke ekstra håndteringsgebyr eller tjener på denne returfragt.

Kontakt os gerne for at få en pris oplyst hvad din returforsendelse vil koste, og med henblik på at få tilsendt en returlabel fra os. Det er oftest billigere end at sende pakkerne som privat.

Bemærk at benyttes vores fragtaftale, dækker Likehomes fragtforsikring ikke, såfremt at varen bliver ødelagt i returfragten – pak derfor varerne rigtig godt ind.

Varen(e) skal sendes retur til:
Likehome ApS
Lundeborgvej 2, 9220 Aalborg Øst

§7 Reklamationsret

I henhold til dansk lovgivning, yder likehome 24 måneders reklamationsret. Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Ønsker reklamationsretten benyttes, kontakt da Likehome telefonisk eller elektronisk.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Har du selv betalt for fragten, bør du vedlægge en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

§8 Privatlivspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, e-mail, telefonnr, evt. firmanavn.

Derudover indsamler vi tekniske dataoplysninger, såsom cookies. Vi bruger cookies til at huske hvilke varer der er blevet lagt i indkøbsvognen, samt foretrukne produktvisningsform.

Personoplysningerne registreres hos Likehome ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Dine oplysninger anvendes i følgende interne lukkede systemer/tjenester:

  • For at kunne behandle din ordre, kræves det at vores webshop lagre dine oplysninger
  • For at kunne sende kunden en ordrebekræftelse og andre elektroniske beskeder, benyttes kundens emailadresse, til at udsende en E-mail
  • For at kunne sende kunden en besked, eksempelvis i forbindelse med levering, anvendes kundens telefonnummer til at udsende en SMS o.el at foretage et opkald til kunden
  • For at optimerer driften, anvendes et internt et ERP-system, hvor kundens oplysninger fremgår

Den dataansvarlige på likehome.dk er Likehome ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@likehome.dk.

§9 Copyright

Design, kode, indhold og materiale forbeholdes Likehome ApS. Billedemateriale, tekster og andet må under ingen omstændigheder kopieres uden Likehome’s sammentykke.

§10 Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på 71 74 71 34 eller kundeservice@likehome.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA

Standardfortrydelsesformular

Pakkeforsendelse
Ønsker du at returnerer én eller flere varer, kan du med fordel anvende vores returportal, hvor du kan købe returlabel og finde fortrydelsesformular. Tryk her for at gå til returportalen.

Ønsker du selv at varetage returforsendelsen er dette også muligt, vedlæg blot fortrydelsesformularen. Hent vores standardfortrydelsesformular ved at trykke hér.

Palleforsendelse
Er din ordre blevet sendt på en palle, skal du kontakte kundeservice med henblik på at arrangerer afhentning med vognmand.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15-08-2024