Handelsbetingelser ved køb af varer på likehome

§1 Generelle oplysninger

Likehome ApS (likehome.dk)
CVR-nr. 38076183
Lundeborgvej 2
9220 Aalborg Øst
E-mail: kundeservice@likehome.dk
Tlf.: +45 71 74 71 34

§2 Bestillinger fra likehome.dk

likehome kan der foretages elektroniske varebestillinger. Kort tid efter en bestilling vil der blive tilsendt en købsbekræftelse til den anførte mailadresse. Likehome ApS forbeholder sig retten til at lagre denne købsbekræftelse; indeholdende personoplysninger i henhold til dansk lovgivning (5 år grundet krav fra bogføringslovgivningen).

§3 Priser

Den angivne pris, vil altid være inklusiv moms.

§4 Betaling

På www.likehome kan der foretages køb ved at anvende følgende betalingsmuligheder (Kort og Bankoverførsel):

Kortbetaling

Ved køb på likehome, er alle kortbetalinger gebyrfrit. Følgende kort kan anvendes:
– Visa/Dankort (0% gebyr)
– Visa/Electron (0% gebyr)
– MasterCard (0% gebyr)
– Maestro (0% gebyr)

Kortbetalingen sker via QuickPay, som omfatter sikker kryptering af kortdata.

Ordren vil blive behandlet så snart at Likehome ApSmodtager en bekræftelse på betalingen. Det betalende beløb vil først blive hævet, når varen afsendes.

Betaling til mobiltelefonen

Ved køb på likehome.dk er det muligt at betale med mobiltelefonen gebyrfrit.
– MobilePay (0% gebyr)

Bankoverførsel

Navn: Jutlander Bank A/S
Konto: 7461 2074507320
IBAN: DK4374612074507320
SWIFT: JUTBDK21

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Hvis ordrebeløbet ikke er synligt på Likehome ApS’s konto efter 14 dage fra købsdato forbeholder Likehome ApS sig retten til at annullere ordren. Er dette tilfældet vil kunden blive kontaktet telefonisk eller elektronisk.

Afbetaling

Anyday
Med en Anyday delbetaling er det muligt at dele betalingen op i flere dele. Lånet er gebyr- og rentefrit. Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk. Mere om Anyday lånevilkår kan læses her: https://likehome.dk/vi-samarbejder-med-anyday-om-fair-delbetaling/

Sparxpres
Det er muligt at dele betalingen op med et Sparxpres lån. Lånet kræver positiv kreditvurdering – denne vurdering sker 100% uafhængigt af likehome.dk og informationernes der skrives i låneformularen kommer aldrig i Likehome’s besiddelse. Mere om Sparxpres lånevilkår kan læses her: https://likehome.dk/laanebetingelser/

ViaBill
Det er hos likehome muligt, at benytte sig af ViaBill som er en afbetalingsmetode. Når du har valgt de varer du vil købe og går til kassen, vælger du blot ViaBill som betalingsmetode. Du udfylder deres formular og efter 2 min. er du godkendt.

Læs betingelserne på ViaBill.dk

§5 Levering

Ved levering til eks. Bornholm skal du kontakte kundeservice, som vil give dig et tilbud på fragten.

På likehome.dk er det muligt at få fragtet dine ting med PostNord. Ved større forsendelser anvendes forskellige fragtfirmaer.

Sådan sender vi dine varer:

  • Mindre pakker sendes med pakkepost (PostNord)
  • Ved pakkepost er det muligt at tilkøbe leverance med omdeling
  • Overskrider varen de maksimale mål for pakkepost, vil varen(e) sendes med fragtfirma istedet, da de typisk skal sendes på en palle
  • Ved palleforsendelse leveres dine varer til dørtrin i gadeplan.

Fragtpriser

  • Palle- & Stykgodsforsendelse:
    • Levering til kantsten: 299,- DKK
  • Pakkepriser:
    • PostNord Udleveringsted: 45,- DKK
    • PostNord Privat: 69,- DKK
    • PostNord Erhverv: 59,- DKK

Du opfordres til at undersøge varen ved modtagelse og såfremt at produkterne er blevet pådraget skader under forsendelsen, bør du kontakte os snarest muligt enten elektronisk eller telefonisk. Dette gør det også nemmere for dig at bevise, at der er tale om en transportskade. Likehome ApS kan så varetage selve RMA-behandlingen af de beskadigede varer med det pågældende fragtfirma. Se mere under “Beskadiget pakke”.

Så snart din ordre er behandlet, pakket og overdraget til fragtfirmaet, vil kunden blive notificeret elektronisk.

Flexlevering
Såfremt du vælger flexlevering, hvor varene må stilles uden kvittering, overgår ansvaret til dig.

Leveringstid

Afhængig af din valgte forsendelsesadresse, ordrens størrelse og produkter, samt hvilket fragtfirma der vælges på betalingssiden, kan leveringstiden varierer. Likehome ApS bestræber sig på at behandle alle ordre samme eller næstkommende dag.

På alle varer, vil en forventet leveringstid være angivet. Denne leveringstid kan variere, afhængig af om varen lagerføres af Likehome ApS, eller om varen afsendes fra fjernlager. Kombineres varer med korte og lange leveringstider, vil den højeste leveringstid blive anført på checkud-siden.

Bemærk at såfremt de bestilte varer ikke er på lager (antallet overskrider lagerbeholdningen), eller skal bestilles hjem, kan leveringstiden blive forlænget. I disse tilfælde vil kunden blive kontaktet samme eller næstkommende dag (bestillingsdato) telefonisk eller elektronisk.
Ønsker kunden at opdele forsendelsen, hvorved lagervarerne sendes først, og de manglende varer tilsendes senere, er dette også en mulighed som Likehome ApS tilbyder. Ønsker kunden at annullerer hele ordren grundet mangelvarer vil det betalende beløb ikke blive hævet, og ordren vil blive ophævet.

Beskadiget pakke

Modtager du en beskadiget pakke, opfordres du til, inden for 7 hverdage, at indsende skadeanmeldelsen, ved at udfylde en online RMA-formular: https://likehome.dk/kunde-og-informationscenter/opret-en-rma-sag/. Likehome ApS er i henhold til dansk lovgivning ansvarlig for varens stand indtil ordren er leveret på kundens adresse – eller er blevet overdraget til kunden. Kunden kan hermed stille krav om at få et afslag i prisen, eller at købet bliver ophævet. Fragtomkostningerne forbundet med returnering af de beskadigede varer vil blive krediteret kunden, så snart de modtages og kontrolleres af Likehome ApS.

§6 Fortrydelsesret

Likehome ApS tilbyder 365. dages returret til forbrugere. Fortrydelsesretten løber fra den dag kunden modtager varerne og til den dag hvor varen sendes eller afleveres retur.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@likehome.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returforsendelse

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Benyttes fortrydelsesrettet, grundet fortrudt køb, i den gældende fortrydelsesperiode, er kunden selv forpligtet til at betale de forbundne forsendelsesomkostningerne – såsom returfragten. Kunden opfordres til at kontakte likehome på telefon: 71 74 71 34 eller elektronisk, såfremt fortrydelsesretten ønskes benyttet.

Kunden er selv ansvarlig for en forsvarlig levering og indpakning under returforsendelsen. Pakken bør indeholde en kopi af fakturaen og en seddel på fortrydelsesårsagen.

Likehome vil efter returmodtagelsen undersøge varens stand. Tilskønnes det at varen ikke har været taget i brug, ej heller, taget skade, krediteres kunden med det fulde beløb svarende til prisen som kunden blev faktureret. Dette indbefatter at varen returneres i den tilsvarende stand som kunden modtog den i.

Returneres varen i en forringet o.l. beskadiget forbeholder likehome sig retten til at nedskrive returneringsbeløbet helt eller delvist. Denne værdi fastsættes som et skøn af varens handelsmæssige værdi, og vurderes af likehome. Kunden vil blive kontaktet telefonisk eller elektronisk herom.

Visse forbehold

Vores guidelines ift. returret er: du må gerne prøve varen, så længe at det ikke medfører en forringelse af varens værdi. likehome tager en grundig vurdering af den returnerende vare, og anslås det, at varen er blevet forringet af sin original stand, bruger vi nedenstående forholdsregler til at vurdere din returpris.

Der er visse krav som skal være opfyldt, før at vi kan acceptere din returnering, disse er som følgende:

  • For at få det fulde beløb retur, skal returvaren være 100% salgsbar; varen må derfor ikke være taget i brug, være påført skader, have nedsættelse af funktionalitet, eller anden vareforringelse, som besværliggøre et nyt salg. Dette kan i visse tilfælde medføre en 100% værdiforringelse af den returnerede vare. Nedenfor har vi udspecificeret hvilke forbehold der indgår i vores prissætningsvurdering:
    • Varen skal være intakt og i ubrugt stand. Derudover skal varen sendes i en ubeskadiget originalemballage for at få det fulde beløb retur
    • Hvis der er brugsskader, overfladeridser eller andre skader nedsætter dette varens værdi

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget dine returvarer, kontrollere vi varens stand jf. “visse forbehold”. Denne vurdering tager maks 3 hverdage (typisk indenfor 24 timer). Vi tilbagebetaler beløbet, inkl. fragtomkostninger modtaget fra dig (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) fratrukket et eventuelt værditab, til det anvendte betalingskort (vedmindre andet er aftalt). Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvordan gør jeg?

Du kontakter os telefonisk, på mail (kundeservice@likehome.dk) eller via. chatten, og vi behandler din returanmodning hurtigst muligt. På mail svarer vi indenfor 24 timer (ofte svarer vi i løbet af et par timer). Der kan være forskellige foranstaltninger, som gør sig gældende, afhængig af varestørrelse, skrøbelighed og pris – men bare rolig, vi hjælper dig igennem hele processen!

Hvis varen(ene) udgør en samlet størrelse, som måler under 60x60x120 cm. samt maks. 20 kg. anbefaler vi som udgangspunkt altid at varen(e) returneres med PostNord. Udgøre den samlede returfragt, en størrelse der overskrider disse mål, skal der som udgangspunkt bestilles en fragtmand.

Udgifterne til returnering af varer som sendes med PostNord forventes højst at koste: 90 kr.
Udgifterne til returnering af varer, som overskrider PostNord maksmål, og derfor skal med en fragtmand, forventes højst at koste: 500 kr.

Kontakt os gerne for at få en pris oplyst hvad din returforsendelse vil koste, og med henblik på at få tilsendt en returlabel fra os. Dette er billigere end at sende pakkerne som privat.

  • Returpakker der sendes med PostNord, kan indleveres i din lokale PostNord-udleveringssted. Send gerne med erhvervsomdeling til adressen, som du kan se nedenfor
  • Ønsker du at vi bestiller en fragtmand, til afhentning af større møblementer, hjælper vi gerne med dette
  • Du er også velkommen til at håndtere returfragten selv – pak da varene forsvarligt ind!

I pakken skal du vedlægge din købsfaktura. Har du ikke taget kontakt til os inden din returnering, vil vi bede dig om, at vedlægge en seddel i pakken, hvor du kort beskriver hvorfor du ønsker varen(e) returneret

Varen skal sendes retur til:

Jysk Lagerhotel ApS, Att: Likehome ApS, Lundeborgvej 2, DK-9220 Aalborg Øst

§7 Reklamationsret

I henhold til dansk lovgivning, yder likehome 24 måneders reklamationsret. Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Ønsker reklamationsretten benyttes, kontakt da likehome telefonisk eller elektronisk.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Har du selv betalt for fragten, bør du vedlægge en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Jysk Lagerhotel ApS, Att: Likehome ApS, Lundeborgvej 2, DK-9220 Aalborg Øst

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

§8 Privatlivspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, e-mail, telefonnr, evt. firmanavn.

Derudover indsamler vi tekniske dataoplysninger, såsom cookies. Vi bruger cookies til at huske hvilke varer der er blevet lagt i indkøbsvognen, samt foretrukne produktvisningsform.

Personoplysningerne registreres hos Likehome ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Dine oplysninger anvendes i følgende interne lukkede systemer/tjenester:

  • For at kunne behandle din ordre, kræves det at vores webshop lagre dine oplysninger
  • For at kunne sende kunden en ordrebekræftelse og andre elektroniske beskeder, benyttes kundens emailadresse, til at udsende en E-mail
  • For at kunne sende kunden en besked, eksempelvis i forbindelse med levering, anvendes kundens telefonnummer til at udsende en SMS o.el at foretage et opkald til kunden
  • For at optimerer vores drift, anvendes et internt ERP-system, hvor kundens oplysninger fremgår

Den dataansvarlige på likehome.dk er Likehome ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@likehome.dk

Design, kode, indhold og materiale forbeholdes Likehome ApS. Billedemateriale, tekster og andet må under ingen omstændigheder kopieres uden Likehome’s sammentykke.

§10 Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på 71 74 71 34 eller kundeservice@likehome.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA

Standardfortrydelsesformular

  • Pakkeforsendelse
  • Palleforsendelse
    • Er din ordre blevet sendt på en palle, skal du kontakte kundeservice med henblik på at arrangerer afhentning med vognmand.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25-09-2022